NAVY PUO: Awas....jangan tertipu!

Wednesday, July 29, 2009

Awas....jangan tertipu!

Semalam ketika membuka emel aku menerima satu emel yang kononnya dari Maybank menyatakan aku punya akaun Maybank2U sudah tidak aktif dan tidak boleh digunakan lagi. Emel tersebut meminta supaya aku log-in ke Maybank2U. Tanpa berfikir panjang akupun klik la ke address website yang dilink itu...memang website Maybank. Aku pun nak cek la sebab aku baru je masukkan duit dalam Maybank.

Ketika itu barulah aku terfikir...mana pulak Maybank tahu aku punya emel ni...emel ni aku baru jer create untuk buat blog Navy-PUO? So akupun cepat-cepat tutup balik website tu. Kemudian aku buka semula Maybank2U dan log-in gunakan aku punya password yang sedia ada. Boleh buka tak der masalah!

Nampaknya kita kena berhati-hati betul dengan benda-benda teknologi baru ni....kalau aku tak berhati-hati mungkin duit dalam bank lesap ....Aku teringat cerita-cerita ramai yang dah kena kes macam ni....

1 comment:

  1. Betul tu bro. Aku pun dapat gak email camtu. Yang bestnyer aku memang takder account Maybank pun. Heheheheheheh. Nampak sangat penipuan.
    - bobsudharmin -

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
http://www.emailcashpro.com